دنیای مطالب کامپیوتر و دانلود قهوه

دنیای مطالب کامپیوتر و دانلود قهوه
اطلاعات نرم افزار اطلاعات سخت افزار و بازی و خبر و اینترنت و دانلود + دنیای مجازی  
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
اول من و لینک کنید نام لینک من برای قرار گیری در وبلاگ شما (دنياي كامپيوتر و دانلود  قهوه) حالا خودتون رو از طریق لینک هوشمند لینک کنید





نرم افزار اکسل امکانات مختلفی برای رسم نمودار در اختیار شما قرار می دهد اما گاهی اوقات می توانید به جای رسم نمودار ها به شیوه معمول، از ابزار و امکانات دیگری نیز کمک بگیرید. یکی از این ابزارها که در اکسل وجود دارد conditional formatting است. به کمک این قابلیت می توانید نوارهای شرایط مختلفی را در کمترین زمان ایجاد کنید. از این روش می توانید برای نمایش میزان پیشرفت کار، نمایش کمیت مقادیر و... کمک بگیرید.
۱ـ برای استفاده از این قابلیت، ابتدا باید مقادیر موردنظر خود را در سلول های دلخواه وارد کنید. (این مقادیر می تواند میزان پیشرفت انجام کارهای مختلف یا درجه حرارت باشد یا حتی موجودی اجناس انبار شما)
۲ـ سلول های موردنظر را با کشیدن و رها کردن ماوس، به حالت انتخاب درآورید.
۳ـ از ریبون بالای نرم افزار به تب Home بروید و پس از کلیک روی گزینه Conditional Formatting، با رفتن به بخش Data Bars از منوی به نمایش درآمده روی More Rules کلیک کنید.
۴ـ در این صفحه تنظیمات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد. به عنوان مثال چنانچه می خواهید پیشرفت انجام کارها را از ۱ تا ۱۰۰ در نظر بگیرید، می توانید مقادیر Minimum و Maximum در این پنجره را از نوع Number انتخاب و آن را در بخش های مربوط وارد کنید. همچنین اگر بخواهید می توانید از انواع مقادیر دیگر همچون حالت خودکار، درصد، کمترین مقدار و فرمول با میزان متغیر نیز استفاده کنید.
۵ـ در ادامه باید رنگ موردنظر برای نمایش نوار شرایط را نیز مشخص کرده و با کلیک روی OK تغییرات را مشاهده کنید.
۶ـ همان طور که مشاهده می کنید سلول هایی که حاوی مقدار بوده است، با نوارهای رنگی مشخص می شود که طول این نوارها نیز نسبت به طول سلول متغیر است. به عبارت دیگر اگر سلول مربوط دارای مقدار ۵۰ باشد و حداقل و حداکثر مقادیر را نیز بین ۱ و ۱۰۰ مشخص کرده باشید، نیمی از طول سلول رنگی خواهد شد که این میزان فضای رنگ شده با اعمال تغییر در طول سلول تغییر کرده و در همه شرایط نیمی از کل طول سلول را به خود اختصاص خواهد داد.

دوست عزيز نظر يادت نره☺☻
اگر از مطلب خوشتان آمد و برای شما مفید بود نظر دهید و در نظزر سنجی ما شرکت کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, ] [ 9:35 ] [ مجید ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

سلام به همه اگه مطالب وبلاگ رو دوست داشتین نظر یادتون نره راستی تو نظر سنجی هم شرکت کنید ممنون میشم تشکر از همه
امکانات وب